ΤΟΚΙΟ 1964

  • Ημερομηνία αφής: 21 Αυγούστου 1964
  • Χρώμα δάδας: ασημί
  • Ύψος δάδας: 64.8 εκ.
  • Βάρος δάδας: 825 γρ.
  • Αριθμός δαδών: 6.000
  • Αριθμός λαμπαδηδρόμων: 101.866 (μαζί με τους συνοδούς δρομείς)
  • Πρώτος λαμπαδηδρόμος: Γιώργος Μαρσέλλος (110μ εμπόδια, ύψος)
  • Τελευταίος λαμπαδηδρόμος: Γιοσινόρι Σάκαι
  • Χώρες που διήνυσε: Ελλάδα, Τουρκία, Λίβανος, Ιράν, Πακιστάν, Ινδία, Μπούρμα, Ταιλάνδη, Μαλαισία,Χόγκ- Κόγκ, Ταιβάν, Ιαπωνία.
  • Χιλιόμετρα που διήνυσε: 26.065

Για πρώτη φορά στην ιστορία, ο πρώτος λαμπαδηδρόμος ορίζεται από την Ελληνική Ολυμπιακή Επιτροπή και ως σημαιοφόρος της ελληνικής ομάδος στην παρέλαση της τελετής έναρξης στο Τόκιο.
Πρόκειται για τον πρωταθλητή στίβου Γιώργο Μαρσέλλο. Πρωθιέρεια στην τελετή αφής είναι η Μαρία Μοσχολιού και πάλι.
Οι λαμπαδηδρόμοι έτρεχαν 1000μ. στην Ελλάδα και 1500μ. στην Ιαπωνία.
Επί ιαπωνικού εδάφους, τον κάθε λαμπαδηδρόμο συνόδευαν δύο αναπληρωματικοί δρομείς και 20 συνοδοί αθλητές.
Δύο είναι τα πιο χαρακτηριστικά γεγονότα αυτής της λαμπαδηδρομίας.
Το πρώτο η επίσκεψη της Ολυμπιακής Φλόγας στο Κατμαντού του Νεπάλ, χώρα που έγινε μέλος της ΔΟΕ εκείνη την εποχή και το δεύτερο ο τυφώνας που έπληξε το Χόγκ Κόγκ, όταν το σύμβολο της ειρήνης βρισκόταν εκεί με προορισμό το Τόκιο.
Για τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια λοιπόν προς την Ιαπωνία έφυγαν τρία αεροπλάνα που κάθε ένα από αυτά είχε και μία Ολυμπιακή Φλόγα σε λυχνία.
Στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου, το ιερό φως «κόπηκε» στα τέσσερα, ακολούθησε διαφορετικές κατευθύνσεις και επανενώθηκε σε ειδικό χώρο μπροστά από το παλάτι του αυτοκράτορα.
Το κυρίως αεροπλάνο που μετέφερε την φλόγα είχε την επωνυμία «πόλη του Τόκιο».